Hopp til hovedinnhold

Tips til å komme i gang med Microsoft Teams - 1/4

Microsoft Teams handler ikke bare om nye meldings- og samarbeidsverktøy, det handler om en ny måte å jobbe på som er tilpasset de moderne måtene som vi naturlig samhandler med hverandre. Når vi skal sette oss inn i nye systemer, krever adopsjon en del innsats, mens med Microsoft Teams er denne prosessen enklere enn du tror. Ulike bedrifter har ulike måter å jobbe på, og behovet har økt for apper og verktøy som får jobben gjort. Denne uken skal vi gi deg en innføring i hva du det første du må tenke på er – hvordan kommer du i gang?

1. Koble til hvor som helst

Last ned programvaren for Microsoft Teams for desktop og mobil. Gratis-versjonen finner du her. Dersom bedriften din har et Office 365-abonnement kan du laste ned teams i Office 365-portalen eller ved å kontakte din IT-administrator. Mobilappen laster du ned enten i App Store for iOS eller Google Play for Android.

2. Start chatten

Du kan lage en grupppechat med de kollegaene du jobber mest med. Du kan navngi chatten og merke den for enklere lokalisering.

Teamstips1

3. Opprett nye Teams/grupper

Lag større grupper med dedikerte kanaler rundt bestemte emner, prosjekter og disipliner. Det er bedre med større grupper med flere kanaler enn mange små, med få kanaler.

{% video_player "embed_player" overrideable=False, type='scriptV4', hide_playlist=True, viral_sharing=False, embed_button=False, width='null', height='null', player_id='6481003260', style='' %}

4. Tilpass kanaler

Last opp filer til de riktige kanalene og legg dokumenter som ofte blir brukt i en egen fane. På denne måten blir det enkelt å finne tilbake til nødvendige filer og dokumenter.

{% video_player "embed_player" overrideable=False, type='scriptV4', hide_playlist=True, viral_sharing=False, embed_button=False, width='null', height='null', player_id='6481003642', style='' %}

5. Hjelp til med å fremme kanalene

Vær personlig aktiv i kanalene og bruk @teamnavn og @generell for å markere innlegg for hele gruppen, og bruk @navn på personer dersom det ikke relevant for hele gruppen.

Teamstips4

6. Legg til favorittappene dine i Microsoft Teams

Du kan legge til favorittprogrammer og tjenester, som for eksempel Word, Excel, PowerPoint, Polly og Youtube i chat og kanaler.

Teamstips5

7. Tilpass aktiviteten

Følg de kanalene som er mest relevant for deg. Dette gjør at du får aktivitetsvarsler når noe blir lagt til kanalen. Det gjør også at du kan fokusere på innholdet som er viktigst for deg, samt redusere overbelastning av informasjon.

Teamstips6

8. Synkroniser mappene dine

Du kan synkronisere mappene i Teams med SharePoint. Du kan enkelt synkronisere ved å velge favorittkanalen, klikke på kategorien filer og deretter klikke på SharePoint.

Teamstips7

9. E-post samtaler

Videresend e-post til en kanal for å fortsette samtalen i en samlet chat. Vedlegg vil automatisk bli lastet opp i Teams.

10. Del innhold fra andre tjenester

Du kan sette opp konfigurasjoner som gjør at innhold fra for eksempel GitHub og Twitter kommer direkte inn i Teams.

Teamstips8

Trenger du hjelp med å komme i gang med Teams?

Publisert: . Oppdatert: .

Vi hjelper gjerne til med å finne den beste løsningen for din bedrift

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!