Microsoft 365 Business Premium gir deg den moderne arbeidsplassen, en gjennomgripende forandring i måten du anvender digital teknologi på. Alt er koblet til skyen: brukere, maskiner, applikasjoner og data. Plattformen for produktivitet og samarbeid er overlegen, sikkerheten tilpasset ansatte som jobber når som helst, fra hvor som helst. Enheter og apper kan administreres uansett hvor de befinner seg. Det følger med grunnleggende funksjoner for informasjonsbeskyttelse og hindring av datalekkasje. Business Premiumsørger for trygg tilgang, sikrer ansatte og beskytter bedriftsressurser.
Brukere logger på med passordløs godkjenning eller multifaktor-autentisering (MFA) og er umiddelbart produktive. Microsoft 365 Apps og et omfattende sett med nettbaserte verktøy lar dem oppnå «mer med mindre», takket være automatisering og kunstig intelligens. Det gir energi som styrker arbeidslyst og kreativ utfoldelse. Som administrator finner du deg raskt til rette. Admin-portalene er enhetlige og lett å forstå. Du får forenklede prosedyrer beregnet på småbedrifter. For vanskeligere oppgaver er det veivisere. Og du vil alltid få hjelp av oss i Evelon, din Microsoft-partner.
Microsoft 365 Business
Microsoft 365 Business finnes i tre utgaver. De henvender seg til små og mellomstore bedrifter (SMB) med opptil 300 brukere. Alle inneholder samme sikre skytjenester, som inkluderer Teams, Exchange, OneDrive og SharePoint. Basic kommer med nett- og mobilversjoner av Outlook, Word, PowerPoint og Excel. Standard legger til skrivebordsversjonene av Microsoft 365 Apps for Windows og Mac. Premium tilføyer avansert sikkerhet og enhetsadministrasjon, samt Windows Virtual Desktop.
Business Premium leverer flere sikkerhetsfunksjoner enn Microsoft 365 E3 til en betydelig lavere pris. Du får et solid forsvar mot cybertrusler og et robust og motstandsdyktig miljø. Det er en totalpakke som inneholder det meste mindre virksomheter trenger av generelle digitale verktøy. Det gjør Business Premium til Evelons kjerneprodukt for SMB-segmentet – med tjenester for produktivitet og samarbeid, bruker- og tilgangsadministrasjon, sikkerhet og samsvar, samt enhets- og applikasjonsbehandling.
Produktivitet og samarbeid
Microsoft 365 Apps er Office i skytilkoblet utgave med forbedret brukeropplevelse. Microsoft Edge er selvskreven som nettleser, tett integrert i økosystemet. Exchange og Outlook tar seg av e-post, kalendre, booking av møterom og kontakter. SharePoint er et system for å håndtere dokumenter som kan erstatte delte områder på en filserver og bidra til informasjonsflyt via kommunikasjonssider og nyheter. OneDrive for Business dekker behovet for hjemmeområder og synkroniserer filer mellom sky og enheter. Med OneDrive kan du dele dokumenter internt og eksternt på en trygg måte.
Teams er en chattbasert arbeidsflate som leverer sanntidskommunikasjon med videokonferanser, møter og samhandling på tvers av avdelinger og organisasjoner. Stream er bedriftens tjeneste for å lage videoer, ta opp Teams-møter og holde direktesendinger. Yammer gir muligheten til å formidle ideer, stille spørsmål og føre diskusjoner på en sosial nettverkstjeneste. Bookings lar deg lage en landingsside der (mulige) kunder kan velge ulike tjenester og bestille en avtale eller avtale tid for en samtale. I tillegg finner du en rekke andre apper, som Whiteboard (lerret i friform) og Planer (prosjektstyring).
Bruker- og tilgangsadministrasjon
Azure Active Directory (AD) er Microsofts skybaserte katalogtjeneste for identitets- og tilgangsstyring. Sikkerhetsmekanismer som følger med Business Premium, inkluderer passordbeskyttelse, betinget tilgang, Azure MFA og selvbetjent tilbakestilling av passord. I hybride miljøer kan du publisere lokale applikasjoner til Internett med Azure AD App Proxy.
Sikkerhet og samsvar
Defender for Office 365 beskytter samarbeidsplattformen mot phishingangrep, ondsinnete koblinger og skadevare. Defender for Business er en tilpasset versjon av Defender for Endpoint, Microsofts flaggskip for endepunktsbeskyttelse. Microsoft 365 Defender fanger opp varsler fra begge Defender-produktene og omgjør dem til meningsfulle hendelser. Microsoft Cloud App Discovery er en nedskalert versjon av Defender for Cloud Apps som avdekker skygge-IT og lar deg godta eller blokkere skyapper. Microsoft Purview Informasjonsbeskyttelse og Hindring av datatap sikrer dataene dine.
Enhets- og applikasjonsbehandling
Microsoft Intune sørger for mobil enhets- og applikasjonsbehandling. Alle enheter bør innrulleres der, så du kan administrere og sikre dem med bunnlinjer for sikkerhet, konfigurasjonsprofiler og policyer for samsvar. Du kan rulle ut programvare og holde den oppdatert. Intune kan sjekke enhetstilstand og bidra til at brukere bare logger på fra enheter som er i overensstemmelse med organisasjonens policyer eller ikke er infiserte av skadelig programvare.
Inkluderte produkter og funksjoner
Samarbeid og kommunikasjon. Bruk Teams for å arrangere nettmøter og videosamtaler for opptil 300 personer. Chat med team fra maskinen din på kontoret eller mens du er på farten. Samle alle chatter, møter, filer og apper til teamet ditt på ett sted, så det blir lett å komme sammen igjen og samarbeide. Opprett gruppe-områder med SharePoint for å dele informasjon, innhold og filer på intranettet. Du kan arrangere nettseminarer som har påmeldingssider for deltakere, e-postbekreftelse og rapportering. Med et tillegg for telefonkonferanse kan du med et innringningsnummer delta i møter på farten.
E-post og kalender. Hver bruker får en postboks på 50 GB pluss et arkiv på opptil 1 TB for langsiktig oppbevaring, typisk med et regelsett for å overføre elementer som er eldre enn to år. Du kan benytte egendefinerte domenenavn som navn@bedrift.no (mailto:navn@bedrift.no). Sett opp e-post for nye brukere, gjenopprett slettede kontoer. Bruk delte postbokser som er tilgengelig for flere, og rom- og ressurspostbokser for booking med automatiserte svar for ledig eller opptatt. Administrer kalenderen, del tilgjengelige tidspunkter, planlegg møter og få påminnelser. Exchange sørger for e-post i bedriftsklassen på mobile enheter, nettbrett, stasjonære datamaskiner og nettet.
Skrivebordsversjoner av Office-programmer for PC og Mac. Med Microsoft 365 Apps får du ferdig oppsatte og alltid oppdaterte versjoner av Outlook, Word, Excel, PowerPoint og OneNote for Windows eller Mac (i tillegg til Access og Publisher på PC). Hver bruker kan installere Office-appene på opptil fem PCer eller Macer. Samtidig redigering i sanntid lar flere jobbe simultant på samme dokument.
Nett- og mobilversjoner av Office-apper. Alle har tilgang til nettutgavene av Word, Excel, PowerPoint, OneNote og Outlook. Hver bruker kan installere Word, Excel, PowerPoint, OneNote og Outlook for iOS/iPadOS og Android på opptil fem mobiler og fem nettbrett. Det er også støtte for samtidig sanntidsredigering.
Fillagring og -deling. Det er 1 TB skylagring i OneDrive for Business per bruker. Jobb på filer, og lagre dem direkte i OneDrive eller SharePoint. Endringer oppdateres på tvers av synkroniserte enheter. Del filer med eksterne kontakter ved å gi dem tilgang eller gjestekoblinger. Del dokumenter og send e-post på en sikker måte, så bare personer med riktige tillatelser får adgang til informasjonen.
Verktøy for å bygge og administrere bedriften. Bruk Microsoft Forms til å samle tilbakemeldinger fra kunder og medarbeidere. Bruk Visio på nettet til å opprette profesjonelle diagrammer og flytskjemaer som kan deles og redigeres samtidig. Bruk Teams til å planlegge tidsplaner og daglige gjøremål. Spor informasjon og arbeid som er av størst betydning for teamet, med Microsoft Lister. Gjør det enklere for kunder å planlegge og administrere avtaler med Microsoft Bookings.
Avansert trusselbeskyttelse. Exchange Online Protection avviser hovedtyngden av uønsket e-post ved inngangsdøren, skanner meldinger med tre virusmotorer og beskytter mot utbredte phishing-angrep. Defender for Office 365 forbedrer phishing-beskyttelsen med maskinlæring, undersøker koblinger idet du klikker på dem, og analyserer vedlegg før de ender opp i innboksen. Defender for Business sørger for markedsledende endepunktsbeskyttelse på tvers av datamaskiner og mobilenheter (EDR). Det følger med gode verktøy for å herde Windows 10/11-maskiner og redusere angrepsflaten.
Administrasjon av datamaskiner og mobilenheter. Det er forenklede veivisere for å konfigurere innstillinger for sikkerhet på Windows 10/11, samt mobilenheter med Android og iOS/iPadOS. Distribuer Office-appene til Windows 10/11-maskiner automatisk og hold dem oppdatert sammen med Windows. Du kan fjernslette enheter fra Intune eller foreta en selektiv tømming av bedriftsdata og -apper. Det er omfattende funksjoner for å administrere Macer.
Overholdelse av regler og standarder. Overhold viktige internasjonale, regionale og bransjespesifikke standarder og vilkår med over 1000 sikkerhets- og personvernkontroller. Kontroller hvem som får tilgang til informasjon om virksomheten, og tidspunktet det skjer på. Microsoft fungerer som databehandler, men ikke som datakontrollør.
Støtte og distribusjon. Microsoft gir kundestøtte via nett og telefon døgnet rundt, men du vil som regel være bedre ute ved å ha en avtale med Evelon, din lokale Microsoft-partner som kjenner miljøet ditt og er i din geografiske nærhet på Østlandet. Det vil gå kjappere og foregå på norsk. Selskapets økonomisk understøttede oppetidsgaranti er 99,9 %. Business Premium er lisensiert for kommersiell bruk – til forskjell fra samme produkt for ideelle organisasjoner – og kan innenfor virksomheten kombineres med andre abonnementer som Microsoft 365 E3 og E5.
Tillegg og lisenser
Microsoft 365 Business Premium er en godt gjennomtenkt komplett løsning for småbedrifter. Den sto sin prøve under korona-pandemien da store deler av verden ble nedstengt og ansatte plutselig fant seg på hjemmekontor. Men enkelte kan ha ytterligere ønsker, særlig med tanke på sikkerhet og samsvar. Du kan tegne lisenser på tillegg og kommer fortsatt rimeligere ut av det enn med Microsoft 365 E5:
- Azure AD Premium P2 har flere sikkerhetsfunksjoner enn P1, som følger med Business Premium. Blant dem er Identitetsbeskyttelse, som slår ned på mistenkelig bruker- eller påloggingsatferd, og Privilegert identitetsbehandling, som gir behovsbaserte og tidsbegrensede administrative rettigheter.
- Defender for Cloud Apps er en sikkerhetsmekler for trygg skytilgang. Den gir rik synlighet, kontroll over data som beveger seg utenfor virksomheten, og analyser for å identifisere og bekjempe cybertrusler på tvers av alle skytjenester. Den nedskalerte versjonen i Business Premium håndterer bare skygge-IT.
- Defender for Office 365 Plan 2 utvider Plan 1 i Business Premium med avansert trusseljakt, automatisert undersøkelse og respons (XDR) og opplæring med angrepssimulering.
- E5 Information Protection and Governance tilbyr langt bedre informasjonsbeskyttelse, som automatisk oppdagelse og merking av data på tvers av hele ditt digitale miljø, lokalt og i skyen. Med Business Premium kan du bare foreta manuell klassifisering med følsomhetsetiketter.