Rekrutteringsaktør med behov for brukersupport
Poolia er en nordisk bemannings -og rekrutteringsaktør med over 50 kontorer i Norden. De er eksperter på å finne og matche ferdigheter og har over 30 års erfaring fra bemanningsbransjen. Poolia har vokst til å bli en av de største bemanningsaktørene innenfor finans-, IT/tech-, teknologi-, og industribransjen.
Starten på samarbeidet
Administrasjonen i det norske selskapet Uniflex og Poolia Norge AS kom til oss i 2018 med behov for å opprette et eget IT-miljø. Samtidig ville de da modernisere sin IT-løsning med å få på plass en sikker samarbeidsplattform. De hadde også et ønske om en solid IT-partner som kunne levere support og støtte til ansatte når dette var nødvendig, samt hjelp til forbedring av intranettet.
Onboarding
Med migrering av arbeidsstasjoner og domene, samt oppsett av sikkerhetsmekanismer for å beskytte e-post og brukere kom de seg raskt i gang med sin nye løsning. De startet å bruke Microsoft 365 porteføljen, blant annet med samhandling i Teams, dokumenthåndtering og backup i skyen. Det ble i tillegg satt opp sikkerhetsmekanismer som betinget tilgang og to-faktorautentisering. Dette er enkle sikkerhetstiltak som styrer tilgang til applikasjoner basert på lokasjon og trusselnivå.
Med en moderne IT-løsning som tilrettelegger for enkel administrasjon, økt produktivitet og sikkerhet, kan de trygt og enkelt samhandle både internt og eksternt. Samtidig er et viktig fokus for dem å ha god brukersupport, og samarbeidet vårt henger gjenspeiler seg fint i deres egen visjon: